Blommor & humlor

Jobbade förmiddag hemma idag och till lunch tog jag en promenad ber till Spånga centrum, stödd på min cykel. Ville testa promenera på opererade foten ordentligt inför morgondagen då jag ska ta mig till kontoret är det tänkt.

Jag och D hade en lite diskussion i helgen om mina cykeldäck som är helt spruckna och där jag var av åsikten att det vore bäst att byta däcken eftersom de just var så spruckna. Min farhåga var att slangen skulle gå sönder eftersom däcken var trasigt och det skulle vara väldigt jobbigt om det gick sönder när jag var ute på en cykeltur. Min käre sambo däremot tyckte det var rent nonsens att byta däck i förebyggande syfte och tyckte jag gott kunde vänta tills de verkligen gick sönder. Mycket ovanlig inställning för honom kan jag tycka, som är så himla noga med att sköta om andra saker där jag är betydligt mer lättsint inställd, läs bilen exempelvis.

Well, tror ni kan gissa vad som hände på min lilla tur idag eller hur? Ja men visst fasen small däcket! Hade som sagt bara använt cykeln som support på vägen ner till byn, men på vägen hem hade jag en matkasse och en sushi i cykelkorgen och ville ta mig hem lite kvickt. Lite mer än halvvägs så börjar bakdäcket låta konstigt. Tror först att det är växeln som håller på att krångla, men sedan hör jag att det är något som tar i för varje varv. Stannar cykeln och försöker se vad det kan vara som tar emot. Ser då att slangen sticker ut som en ballong i en spricka i däcket. I storlek med en vattenballong typ. Ska försöka ta fram telefonen för att fota av och skicka till min andra hälft som bevis och precis när jag tar bilden så smäller det. F**n!

trasigt-cykeldäck

Happ, så blir det iaf till att köpa nya däck då, och nu har jag ingen cykel imorgon när jag ska till jobbet…

Har tillbringat hela eftermiddagen ute i solen. Insmord i solskyddsfaktor 30 i fejjan och 10 på armar. På våran framsida som ligger i söderläge har det varit riktig högsommarvärme. Helt ljuvligt och har inte alls någon lust att börja jobba igen. Känns nästan oförskämt att ha det så här bra när man är sjukskriven.

Som alla andra är jag helt lyrisk den här årstiden och njuter av den lagoma värmen och att alla otäcka insekter inte vaknat till liv ordenligt ännu. Blev dock påhälsad av min värsta fiende – en geting idag, men den var slö och gick att blåsa bort. Humlor däremot tycker jag mycket om, och bin för den delen. Försökte fånga den här trötta lilla humlan som länsade mina vårblommor på pollen. Gick så där.

humla_3humla_2

Kommentera

