Hallux valguxoperation : Dag 14

2 veckor sedan operationen. Jag har jobbat hemifrån den här veckan på 50%. Var in till kontoret på onsdag, men kände att det inte var bra för foten. Ringde Försäkringskassan idag eftersom min sjukskrivning går över till dom efter 14 dagar och jag undrade om det gick att byta ut sjukpenning mot taxiresor till och från jobbet. Det gick fint det, så från och med måndag tänkte jag att jag skulle kunna jobba heltid. Hade ju absolut kunnat fortsätta så här för egen del, men det är så mycket på jobbet och märker att jag jobbar mer än mina 50% redan nu så då är det väl lika så bra.

Foten känns lite så där. Eller visst är det sjukt mycket bättre, men tycker jag har börjat få lite annan smärta. Ibland så skär det rakt igenom knölen uppifrån, eller så svider/bränner det till under typ trampdynan/tåböjen. Hade nig tänkt mig att det skulle göra mindre och mindre ont, men å andra sidan har jag ju också börjat gå mycket mer än tidigare.

På måndag ska jag åka till Sabbatsberg och träffa sköterskan som ska ta stygnen. Vet inte om jag skrivit det men ringde till sjukhuset häromdagen för jag är så himla sugen på att ta av bandaget nu. I min information som jag fick av läkaren står det nämligen att ”efter några dagar kan du om du vill ta av bandaget, men behåll tejpen över operationssåret”. Men sköterskan tyckte absolut inte att det var en bra idé alls, utan tån ska vara fixerad tills stygnen och hon berättade även att efter stygnen tagits att foten skulle lindas på samma sätt igen. : ( Det var ju himla tur jag ringde och kollade, men jag blev lite deppig över att måsta fortsätta med bandaget. Men, men.

Idag var jag till frissan och färgade och klippte mig. Måste tvätta håret imorgon och göra om frisyren för att veta om det blev bra, ha, ha. Jag gillar inte riktigt de gulliga lockarna som hon gör med plattången, jag föredrar lite ojämna med locktång. ÄLSKAR Anh Co Tran’s Lived-in waves. Hittade också häromdagen Sunnie Brook’s version av lived-in waves. Sunnie har sjukt snyggt hår enligt mig! Visade min frisör den idag som inspiration.

IMG_2189Skärmdumpat från Sunnie Brook Jones youtube-kanal.

Kommentera

