Eiffeltornet och hemmabryggeriet.

Ville och jag är förtjusta i Paris så när jag hittade den här fina Eiffeltornet hos JB Home beställde jag direkt. Den var restad men i veckan hämtade jag ut det på videobutiken.

Hela huset stinker humle! D har hittat en ny hobby – att brygga öl. Idag har han hållit på från kl 13 och han är klar nu (kl 18:00).Fattar inte vad han fått sin energi ifrån. I helgen har han både tvättat bilen in- och utvändigt, bytt däck på min cykel, vårstädat med föreningen och så nu ölbryggningen då.

Jag har hållit mig mest inomhus med min fot, men har dammtorkat nästan hela huset. Mycket välbehövligt vill jag lova. Ock så har jag varit med Ville på tennis, badminton och till frisören.

Max, han hjälpte faktiskt D att skura golvmattorna till bilen och så ska han hjälpa mig att hämta pizzan nu. Annars håller fjortisen mest på sitt rum och vill helst bara spela dataspel. : )

Imorgon ska jag till Sabbatsberg för att ta stygnen och få nytt bandage. Hoppas få liter mer klarhet i hur jag ska göra med foten framöver. Måste även anmäla sjukpenning till Försäkringskassan och få mina taxiresor till och från jobbet.

Nä, nu dags att hämta pizza!!

D_brygger_öl
Vårt kök ser ut som ett lab från Breaking Bad-serien. Fattas bara en skyddsoverall också. ; P

Kommentera

