Hallux valgusoperation : Dag 17

17 dagar sedan op och idag har jag varit och tagit bort stygnen. Oh så oskönt det var… Skönt att få se foten och få den tvättad, även om jag hade velat duscha den ordentligt och inte bara få den gnuggad med små servetter. Men nu är iaf det där gamla bandaget med intorkat blod borta.

Kanske skulle ha förvarnat känsliga personer, men här är två bilder på hur ärret såg ut. Skyndade mig att få fota av innan det nya paketet åkte på. Var så fokuserad på det tjocka ärret att jag helt glömde bort att titta efter knölen. Men när jag tittar på bilen till höger så ser ju stortån riktigt rak ut! Se förebild här.

hallux_valgus_operation_stygn

Frågade sköterskan hur länge jag skulle gå med det här bandaget och hon trodde 5-6 veckor. Då blir det väl till återbesöket som jag ska bli kallad till i mitten på maj. Åh, jag som sett framför mig att få stå och duscha snart och kanske ta mig runt med en sandal istället för den där hemska operationsskon.

Imorgon kommer taxin kl 8:40. Får ligga ute med pengar för alla resor, han anmält mig för faktura men det verkar ska kreditprövas innan man får ett kontonummer att boka på. Typ 335 kr enkel resa kostar det.

Skäms att säga detta men jag längtar faktiskt inte tillbaka till jobbet just nu.  ; P

Kommentera

