Hallux valgusoperation : Dag 26

Jag känner inte igen min egen fot.

Den här veckan har jag avsagt mig taxiresorna från Försäkringskassan. Måste träna upp rörligheten i tån och det görs bäst med att gå känner jag. När jag sitter och fokuserar på att röra tån är det mycket svårare. Kämpar med att våga belasta mer och mer på tån. Klarar ff inte att skjuta ifrån, så jag haltar ganska mycket fortfarande.

Det känns absolut inte lika läskigt att börja yttersta leden som jag beskrev tidigare, då gjorde det ont. Nu känns det mer stelt. Senan som går längs med under hela foten, från tån och och under hålfoten känns stum på något sätt.

I går när jag skulle gå och sova så hade jag en del ont. Det liksom ilade eller skar, svårt att förklara och tån samt runt om kändes varmt.Hoppade även träning imorse då jag tyckte den inte kändes helt bra, men under dagen har den funkar bra. Har varit mindre svullen idag än igår tycker jag. Fortsätter med tåspridare och stödstrumpa. Kan passa på att rekommendera de här från Mabs – bomullsstrumpor tunna som en vanlig strumpa så man klarar av att ha på sig hela dagen då den inte blir varmare än vilken som helst.

Igår köpte jag såna här strips på Apoteket som man håller ihop ärr med. Bytte de som sköterskan satt efter stygntagningen och så kör jag på ovanpå det med ärrtejpen. Får se hur resultatet blir om några månader när det läkt, men känns iaf bra.

Alltså skorna jag köpte. Måste vara det absolut bästa för en hallux valgus-opererad eller för övrigt öm fot. De är grymma! De är inte bara sagolikt mjuka att gå i, sulan alltså, och  har en mjuk men fast stretsh. Man kan även vika in hälkappan och använda som en toffla. Märket är alltså Rock Spring. Rekommenderas verkligen även om det kanske inte är en super high fashion sko, så helt ok.

Kommentera

