Hallux valgusoperation : 4 veckor

Idag är det precis 4 veckor sedan jag fick min högra stortå avsågad, inflyttad och knöl avsågad.


Så här mycket/lite kan jag röra på tån. Har lite svårt att förstå hur jag ska eller inte ska träna foten. Enligt mejlkorrespondens för en vecka sedan med läkaren som gjorde operationen kunde jag börja belasta och gå som vanligt. Men sköterskan jag pratade med på telefon vid bokning av återbesök sa att foten bör vila 6 veckor och att jag absolut inte får belasta framfoten. Inga tåhävningar!

Vicka på tårna skulle jag åtminstone göra. Så det försöker jag komma ihåg några ggr om dagen.

Har ansträngt foten lite väl denna vecka så jag passade på att jobba hemifrån idag och har haft den i högläge. Känns mycket bättre.

Den yttersta biten av ärret där inte sårkanterna gått ihop, såg mycket bättre ut idag då jag tejpade lite extra med såna strips. Skönt!

Kommentera

