Hallux valgusoperation : 5 1/2 veckor

Skulle ju ha gjort en uppdatering i fredags då det var 5 veckor men vi var ju lediga Kristi himmelsfärd och fick en ordentlig försmak på sommaren med 24-26 grader plus att min syster med familj var hör och hälsade på och sedan toppade vi med besök i stugan. Ja, så det hanns liksom inte med att rapportera av status.

Om två dagar då det gått 6 veckor ska jag på återbesök. Är lite spänd då jag tror att min rörlighet inte är vad den borde. Tycker inte det blivit nämnvärt bättre sedan sist. Även om jag går sjukt mycket bättre så kan jag inte röra knappt någonting om jag bara försöker vifta med tårna i luften. Om jag däremot har lite, lite motstånd tycker jag det går bättre. Att hag ex håller handen under framfoten och fokuserar på att böja tån emot. 

Har haft stödstrumoa på foten fram till och med onsdag måste det varit. Tycker inte den sväller så strumpa behövs. 

Ikväll är foten varm. Det borde väl inte vara så bra? Värker även lite i tåbenet. Men jag är inte röd eller så.

Hoppas jag kan få någon sjukgymnastik på fredag eller ett program att själv gå efter. Blir orolig att jag inte kommer få tillbaka rörligheten och att det är mitt fel för att jag inte tränat tån på rätt sätt… Hittar ingen information på nätet heller, vilket är väldigt märkligt tycker jag. Har hittat några bloggar från 2010-2013 typ. Men de känns ju lite väl gammalt. Svårt att veta vilken metod som använts också, då det verkar finnas så många…

Men visst ser det ganska bra ut? Ff är ju foten svullen men rakare stortå får man väl leta efter!

Nä, ska träna lite själv här innan det är dags för sängen.

Kommentera

