Hallux valgus-operation : 6 veckor och återbesök.

I går fredag var jag på återbesöket på Sabbatsberg, ortopeden. Fick träffa min läkare och jag tror fasen vi båda har sociala problem alltså. Jag kände mig typ helt oförberedd och kom inte på någonting som jag funderat på att fråga. Jag var så positiv så. Hade knappt något ont osv. Och han då, han ställde typ inte en enda kontrollfråga. Inget om hur det hade gått efter operationen, hur jag klarade att jobba, om jag hade värk osv.

Jag berättade ändå att jag var lite bekymrad över rörligheten eller bristen på rörlighet och när jag visade och han försökte böja så reagerade han inte riktigt som jag hade hoppats med att klaga lite på att jag borde ha stretchat mer och att den skulle komma tillbaka bara jag jobbade på lite. Nä, istället så såg han lite bekymrad ut och sa att jag var stel och att vi ju varit beredd på att det kunde bli så iom att jag även har artros och då kan man bli stelare. What!? Ja visst pratade vi om den risken, men inte trodde väl jag att det skulle bli så heller.

Jag visade också att jag fortfarande går väldigt snett, på utsidan av foten och inte vågade lägga tyngd på tån och fick då höra att det var viktigt att jag började räta upp foten. Annars fanns risken att jag får en stressfraktur. Vad nu det innebär, får googla på det. Tåspridaren skulle jag inte behöva fortsätta med, men det känns tryckt att ha den så jag har fortsatt ha den idag ändå.

Jag har inte gett upp hoppet, kan ta upp till ett år så nu ska jag kämpa på och töja som en galning. Körde 30 min på crosstrainern imorse och fokuserade på att trycka med hela foten. Tro om jag kommer kunna springa i sommar…

Ibland värker det till som attans och foten känns lite varm på kvällarna. Men det kom jag ju inte ihåg att säga så klart. Fasen, måste lära mig att jag måste skriva ner alla frågor jag har när jag ska till läkare… det är samma sak varje gång. Att det ju känns toppen just då och där och så svarar jag det fast jag haft en massa frågor innan.

Ville_bukett

Jobbade hemifrån idag då jag hade läkarbesök så fick sällskap av den här killen på eftermiddagen.

Kommentera

