Blommor och blad, en miljard.

Jag har en favoritblomma sedan några år tillbaka – pion. Tycker de är helt magiska och alla stadier från den lilla stenhårda boll-knoppen till överblommad när bladen börjar falla. Ovan hur det ser ut på vårt sideboard för tillfället.

Imorse tog jag en promenad istället för gymmet. Somnade sent och vaknade för trött så jag låg kvar för länge för att hinna med ett gympass men kunde ändå inte somna om så passade på att ändå röra lite på mig. Tycker det är så skönt att vara vaken innan övriga familjen och även grannarna. Tog en sväng förbi mitt drömhus här. Måste vara områdets största orörda tomt, så himla lummig och så där lite vild trädgård. Älskar den och är livrädd att den ska säljas då jag kan sätta alla mina besparingar på att tomtem kommer att styckas upp i säkert 4. Katastrof!

Smygfotade med mobilen när jag strök runt tomtgränsen.

På hemvägen så gick jag förbi en syrenbuske. inte på en villatomt utan efter vägen mot en industrilokal, så det räknas väl inte som stöld att jag bröt mig en kvist? Vårt sideboard måste vara den mest fotade delen i vårt radhus. Ganska fint tycker jag att jag fått till det med blomstren. I cylindervasen är det pioner, eukalyptus och akleja som inte slagit ut än från rabatten på baksidan.

blombuketter

Kommentera

