Hallux valgusoperation : 8 veckor

Ja, så här ser rörligheten ut, 8 veckor prick efter min hallux valgusoperation + en kil som togs bort för att förbättra rörigheten då jag även har artros i tårna.

Jag är inte så nöjd och ganska orolig över att jag inte kan krumma tån. Alltså böja den nedåt vilket innebär att jag inte kan ens sova på mage med vristen utsträckt. Får lägga in lite täcke under eller lägga upp foten på den andra.

Men, jag fortsätter och hoppas. Alla tycker jag går perfekt, men själv känner jag att jag går skumt. Istället för att rulla över stortån, råkar jag mot utsidan och småtårna. Men jag haltar knappt nåt. Har fått så ont i nacken eller mer i halsen. Hugger till när hag vrider huvudet åt sidan. Tror det kan ha att göra med min gångstil jag haft de senaste 8 veckorna. Ska försöka boka tid hos naprapaten…

Nu är vi på väg till stugan! Imorgon är det städdag i föreningen. Hoppas på lite bättre väder för nu har set regnar i två dygn, mer eller mindre.

Två veckor till sommarlov för killarna. Oj, oj.

Kommentera

