Pappabesök, ungdomskort och motion.

Bilden ovan på mina Palettblad är inte direkt tagen den här helgen. Vi har bara sett små korta glimtar av solen i helgen, hela lördagen regnade det och idag söndag har det varit mulet men uppehåll. Det är rätt varmt och skönt ändå så jag har faktiskt inte klagat. Skyndade mig efter gymmet igår morse att kratta ut en säck toppdress på gränsmattan som ju är perfekt att göra en regnig dag så det sjunker ner ordentligt.

I torsdags kom pappa och Irene på besök. Han ringde och förvarnade på tisdag att de skulle ha vägarna förbi Stockholm då de skulle på något jägarmöte i Söderköping fredag – söndag så då passade de på att stanna natten hos oss. Riktigt trevligt då det faktiskt var rätt många år sedan de hälsade på. Vi har ju träffat dom i stan när de varit på någon teaterresa, men inte varit ut till oss, så det var på tiden kan man ju säga.

På fredag passade jag på att jobba hemifrån. Så himla skönt att kunna ta en fredag på hemmakontoret (läs köksbordet) och slänga in lite tvätt, gå ner till Spånga centrum med killarna och äta lunch på Spånka Konditori. Vi passade även på att gå in på Nordea för att aktivera Villes bankkort som vi skaffat när han fyllde 11. Nu har han ett Electron där vi kan sätta in hans månadspeng istället för att hålla på med kontanter i veckopeng. Helt hopplöst att hålla på med. Phu! Bankkvinnan hade dock glömt att aktivera betaltjänsten och något mer tror jag så vi var ner för att försöka fixa det. Typiskt nog så behövdes en fullmakt från D som vi ju hade med oss när vi var där första gången för att fixa allt, det dokumentet skulle ha sparats i bankens system men ser du det var inte heller gjort. Ja, ja. Nu får D skriva ytterligare en fullmakt och så får jag se till att vara hemma en tid som banken har öppet, mellan kl 10 – 16…

Jag fått sån’t sug på promenader och växlar gymbesöken med morgonpromenad/jogg. I fredagskväll, direkt efter middagen tog jag och D en promenad på 5,5 km för att sedan sätta oss med en Smirinoff Ice/öl på uteplatsen och njuta.

Imorse blev det en 8 km tur. I början bara gång men när jag fått upp värmen så joggade jag mer och mer. Tisdag morgon var jag också ute på en tur, blev 5,5 km promenad/jogg.

Idag innan lunch fick vi med oss grabbarna till Starboparken då vi sett på vår kvällspromenad att det fanns en cykelbana bakom lekparken. Max som fått en cykel efter sin farbror som har lite fjädring hade roligast. Ville som har en vanlig 3-växlad var det lite värre för, men vi gick till lekparken istället. Ville behöver verkligen en ny cykel. Blir att skanna av Blocket efter fynd. 24″ gissar jag han behöver, eller ska det vara större för en 11-åring?

Nu tycker min opererade tå att det får vara nog med aktiviterer så nu tänker jag tillbringa eftermiddagen och kvällen i soffan alt i solstolen om det blir en lucka i molnen. Har boken Stora små lögner av Liane Moriarty i lurarna.

 

Kommentera

