Midsommar 2016.

Åh, äntligen fick vi en midsommar så som det är tänkt. Varmt och mycket bad!

Midsommarafton började med att vi åkte in till stan hela familjen för att lämna Max som åkte iväg på kollo. Klockan 12 skulle de samlas utanför KTH och kanske var det inte riktigt den bästa dagen eller tiden, men inte mycket att göra. Efter massor av kramar så åkte vi andra hem till Spånga igen för att packa det sista och dra iväg till stugan för att fira med D’s föräldrar och storebror.

Vi missade sillunchen men det fanns en bit Änglapaj kvar till oss till min stora lycka! Det är den absolut godaste tårta jag vet. Men den passar bara på midsommar. Recept finns här.

Till middagen var vi bjudna över till grannarna för knytis. Vi grillade kycklingfile och hade gjort en jättegod fransk potatissallad som vi hittade receptet på här. D’s bror grillade lammracks och någon annan havskräftor.

På midsommarafton såg vi inte solen, men det var varmt och skönt och gick att sitta ute hela kvällen. På lördag vaknade vi till strålande sol och vilken dag vi fick! Minst 28 grader och jag som började dagen med en promenad/löptur tog mitt första dopp för året i en 19 gradigt varm Mälaren. På kvällen sedan var badtemperaturen uppe i 20-21 och vi var nere flera gånger till badplatsen för att barnen ville bada.

Idag har det istället regnat nästan hela dagen och vi åkte hem strax efter lunch, med Ville kvar hos farmor och farfar. Han ska vara där hela veckan och så åker vi ut till helgen och hämtar hem honom.

Jag gillar verkligen inte att vara utan barn… blir riktigt deppig och ledsen när vi åker ifrån den siste. Nu har jag och D tagit hand om tvätten här hemma, gjort och ätit en Ceasarsallad och sitter nu i soffan. D framför Xboxet och jag datorn. Snart åker snackset fram och förhoppningsvis hittar vi en film vi kan titta på.

Max_solsang_IKEAMax i ”min” nya solsäng i torsdags.

midsommar2016_ville_mira_ava_middagMira, Ville och Ava.

midsommar2016_ville_mira_daniel_badBadet, dagtid.

midsommar2016_daniel_solnedgang
På väg till badet, midsommarafton kl 22.

midsommar2016_ville_mira_bad_solnedgangSommarlov när det är som bäst!! Kvällsbad.

midsommar2016_ville_mira_kvallsbad21 grader i vattnet kl 22:00.

Kommentera

