Nedräkning…

Har utfodrat avkommorna, fångat några Pokemons och bytt om till mer sola-på-radhustomt-med-insyn-outfit. Blev ju riktigt varmt idag, iaf när solen är framme och det inte blåser. Har ju blivit riktigt hösttemoeratur den här sista veckan på semestern. 

D började jobba igår. Han var helt slut när han kom hem vid 18 och somnade i soffan medan jag fixade middagen. Shit, längtar inte riktigt efter kontoret än men på måndag är det alltså dags och rivstartar med kampanjstart på onsdag.

Killarna håller sig på Villes rum och bygger Lego. Igår fick jag ett ryck och började rensa Villes rum. Upptäckte damm från sekelskiftet typ. Duschade av alla Legobyggen i badkaret och sorterade ut böcker som han blivit för stor för eller inte är intresserad av att läsa. 

Nu när jag städat upp finns inte plats för alla byggen, eller jag har sagt till på skarpen att dom måste plockas ner i påsar eftersom han inte leker med Lego utan bara vill bygga. Då känns det dumt att de ska stå och ta upp plats och samlandet damm så nu bygger båda bröderna för glatta livet för att se så alla bitar finns ich sedan ska de sorteras in i plastpåsar. Måste köpa såna kraftiga med zipp-lock. Alla ritningar ska även de sorteras in i en arkivlåda som vi hade över.

Imorse testade jag hårdvax för bikinilinjen som jag beställt hem i veckan. Ha, ha vad svårt det var. Kanske är värt att gå till salong ändå? Har alltid rakat i alla år men ny tucker jag att huden plötsligt börjat bli så ful efter rakningen så ger detta en chans. Huden ser mycket bättre ut nu efteråt faktiskt. 

Hade även beställt hem hårtoning från Four reasons – Cinamon bun som jag fixade. Den blir lite väl mörk i början, men jag vet att det tvättas ur lite. Det jag gillar med det märket är att färgen är amoniakfri.

Ikväll ska jag och D gå och se Bourne i Vällingby. Kidsen ska spela sitt nya dataspel som släpps ikväll – No mans sky, så vi kan likaväl hålla oss hemifrån för dom blir inget vidare sällskap. He, he.

Nu ska jag fortsätta planera för Villes rum och skriva ner lite idéer för trädgården.

Kommentera

