39,

Lite småtrött bild på mig med rosa längder.

Idag fyller jag 39 år. Åldersnojjar alltid en lång tid innan varje födelsedag men just nu, idag känns det helt ok.39.

Är som med min flygrädsla tror jag, kan inte ens komma mig för att boka en resa som innefattar flyg. Men, om jag väl är tvungen och står där vid boardingen har jag liksom kapitulerat, och accepterat att nu ska jag flyga. Nu är jag ett år närmare döden. He, he.

Har inte skrivit på ett tag men livet rullar på. Jobbet är inte under kontroll just nu utan försöker bara hålla näsan över vattenytan och hoppas att det inte ska bli allt för stora katastrofer tills jag är i fas igen. 

I helgen var vi till Barkarby på jakt efter vinterskor till killarna. Hittade ett par Timberlake på Quality outleten till Ville, som jag dock fick åka tillbaka och byta på söndagen då vi upptäckte att ena skon lutade inåt, typ en hel cm!! Tredje paret dom tog fram var ok i sulan. Alltså 3 av 4 par hade en sned vänstersko. Finns kanske en anledning till att de reas ut på outlet…

Max köpte de kängor han tidigare spanat på på Stadium. Check!

Skälv kostade jag på mig en vinterjacka – Disriksson Greta Parkas. Så skönt att inte behöva frysa det allra minsta. Är ca 8 grader på dagarna nu och jag har huttrat i min skinnjacka med storhalsduken. Snyggt, men ack så kallt. Ser den som en present till mig själv. : )

Igår söndag, tog jag även och städade ur uteförrådet. Bar ut allt, sopade rent, skakade mattor och organiserade om. Monterade ner utemöbeln på baksidan och ställde in. Men möbeln på framsidan är vi inte riktigt redo att ställa undan ännu. Blir så himla tomt när den är borta så den får stå tills första snön kommer.
Ligger nu på sängen med ansiktsmask, kofta och ullstrumpor, smygätandes smågodis (är väl ändå min födelsedag va?) och lyssnar på en ny artist som jag fick nys om på TV4 nyheterna – Albert af Ekenstam. Leta upp honom på Spotify! 

Väntar på att klockan ska bli 21:30 så jag kan gå och borsta tänderna och lägga mig. Imorgon är det gymdag och jag längtas varje dag till nästa gång. Även om det känns för jäkla tungt när växlaren ringer kl 5:00… Zzzzz… 

Tills vi hörs igen,

Kommentera

