Semester i Höga-Kusten, dag 3: Mäja fädbodar och pappa.

Mäja fädbodar

Jag har inte varit vid Mäja fädbodar sedan mellanstadiet tror jag och efter att ha läst min barndomskompis blogg där hon firat midsommar där uppe, blev jag så himla sugen på att återse stället. Lotta & Co hakade på och vi packade en väska med grillkorv och tillbehör för en utflykt.

Vädret var tyvärr inte somrigt alls utan svinkallt, som en april-dag ungefär. Men vi fick en trevlig utflykt iaf.

Där uppe står ett fähus som är ditfraktat från min hemby Jäppling, det var ju lite extra kul tyckte barnen.

Fähus från Jäppling.

En död and hängde upp och ner på en stubbe…

Mycket sorgligt tyckte Lola… och döpte den till Kalle Anka.

Max fixade spenten.

Tillan.

Lola med yxan som fanns i toppstugan.

Lotta med hennes Daniel.

Utsikt över hela Ullångersbygden.

Max & Ville i toppstugan.

Besök hos pappa i Jäppling

Efter Mäja så åkte vi direkt till pappa. Jag frågade pappa om han inte hade någon ved som Max & Ville kunde hugga men det tyckte han väl inte att de skulel behöva göra när de kom på besök så där. Men då jag verkligen propsat på att de verkligen vill hugga ved och tycker om det så hittade han snabbt fram ett gäng klabbar. Sedan blev det även luftgevärsskytte.

Luftgivärsskytte är ett måste.

Kvällsljus över Norrfällsviken.

Kommentera

